Как пишется по английски ромео и джульетта. Переводы

And I"ll try to tell you about this film. In the town of Verona there were two rich families, the Capulets and the Montagues. There was an old quarrel between those two families. One day Capulet made a great supper. At that supper Romeo saw Juliet and fell in love with her at ones.

Juliet had the same feelings. Romeo asked Juliet to marry him. She agreed, but nobody knew about their plan. The next day Romeo and Juliet came to friar and he married them.

Some days passed and Juliet"s father told her that she was to marry a young man whose name was Paris. Juliet didn"t know what to do. But the friar helped her. He gave her medicine and told her to go home and be ready to marry Paris. But when she drinks that medicine she will sleep for forty - two hours.

Juliet did as the friar told her. Juliet"s parents thought that she was dead and put her into the family tomb. When Romeo heard that Juliet was dead he bought some poison and went to the tomb of the Capulets. Paris was there and Romeo killed him.

Then Romeo kissed Juliet on the lips and drank his poison. At this moment Juliet woke up and saw that the young man was dead. Juliet took a dagger that was on the floor and killed herself.

Лучший фильм, который я видел ("Ромео и Джульетта")

В прошлый вторник я смотрела фильм "Ромео и Джульетта" по Шекспиру. Игра актеров была отличной, Ромео сыграл Леонардо ДиКаприо.

Я попытаюсь рассказать об этом фильме. В городе Верона были две богатые семьи, Капулетти и Монтекки. Те две семьи были в давней ссоре. Однажды Капулетти организовал большой ужин. На этом ужине Ромео увидел Джульетту и сразу же влюбился в нее.

У Джульетты были такие же чувства. Ромео предложил Джульетте выйти за него замуж. Она согласилась, но никто не знал об их плане. На следующий день Ромео и Джульетта пришли к монаху, и он их поженил.

Прошло несколько дней, и отец Джульетты сказал, что ей нужно выйти замуж за молодого человека по имени Парис. Джульетта не знала, что делать. Но монах помог ей. Он дал ей снадобье и сказал идти домой и дать согласие выйти замуж за Париса. Но когда она выпьет снадобье, она будет спать 42 часа.

Джульетта сделала, как сказал монах. Родители Джульетты подумали, что она мертва, и положили ее в фамильный склеп. Когда Ромео узнал, что Джульетта мертва, он купил яд и пошел к склепу Капулетти. Парис был там, и Ромео убил его.

Потом Ромео поцеловал Джульетту в губы и выпил яд. В этот момент Джульетта очнулась и увидела, что молодой человек мертв. Джульетта взяла кинжал, который лежал на полу, и убила себя.

Внеклассное мероприятие

Отрывок из спектакля «Ромео и Джульетта»

9-10 класс

Цель : повышение мотивации школьников к изучению иностранных языков

Задачи :

Практическая : организовать устную тренировку по оперированию материалом прочитанного текста,

Воспитательная : воспитание толерантности через знакомство с культурой иноязычных стран,

Развивающая : развитие языковых и познавательных способностей,

Образовательная: расширение эрудиции учащихся, их лингвистического, филологического и общего кругозора.

«Качели (балкон)»

Джульетта выходит на балкон, Ромео внизу на ступеньках, не видя ее.

Ромео . What lights through yonder window breaks?

It is the east and Juliet is the sun.

It is my lady, o , it is my love.

Джульетта . O Romeo Romeo! Why are you Romeo?

Deny your father and refuse your name.

Ромео .Shall I hear more , or shall I speak at this?

Джульетта . This but your name is my enemy;

What’s Montague? It is nor hand, nor foot,

Nor arm, nor face, nor any other part

Belonging to a man. Oh, be some other name.

Ромео . I take you at your word.

Call me but love, and I’ll be new baptized.

And since then I never will be Romeo.

Джульетта . Do you love me? I know you’ll say yes and I will take your word.

O! Swear not by the moon ? the inconstant moon

That monthly changes in her circled orb.

Ромео . What shall I swear by?

Джульетта . Do not swear at all.

Good night, good night, my Romeo!

Кормилица (кричит за сценой ). Juliet!

Джульетта . I hear some noise within. Dear love, good-bye!

Ромео . O, blessed, blessed night I am afraid

Being in night all this is but dream.

Джульетта . Three words, dear Romeo, and good night indeed.

If that your love be honourable

Your purpose marriage, send me word tomorrow.

Ромео . My dear!

Джульетта . At what o’clock tomorrow shall I send to you?

Ромео . At the hour of nine.

Джульетта . Good night, good night. Parting is such sweet sorrow

That I shall say good night till ot be morrow.

Ромео спускается вниз.

Ромео . Sleep dwell upon your eyes, peace in your breast!

Would I were sleep and peace, so sweet to rest.

Ромео, уходя, бросает цветок Джульетте.

Перевод пьесы Шекспира «Ромео и Джульетта» Бориса Пастернака является наиболее популярным среди молодежи, несмотря на то, что это не самый близкий к тексту оригинала перевод, он несомненно, самый красивый и легковоспринимемый; перевод Б. Пастернака звучит, как музыка…. Борис Леонидович Пастернак родился в 1890г. в Москве. Русский, советский поэт, писатель, один из крупнейших русских поэтов 20 века, лауреат Нобелевской премии по литературе, автор известного романа «Доктор Живаго». Будущий поэт родился в Москве в интеллигентной еврейской семье: отец-художник, мать-пианистка. Семья Пастернаков поддерживала дружбу с известными художниками (И. И. Левитаном, М. В. Нестеровым, В. Д. Поленовым, С. Ивановым, Н. Н. Ге), в доме бывали музыканты и писатели. В 13 лет, под влиянием композитора А. Н. Скрябина, Пастернак увлекся музыкой, которой занимался в течение шести лет. В 1908 г. поступил на юридическое отделение историко-филологического факультета Московского университета (впоследствии перевелся на философское). Летом 1912 г. изучал философию в Марбургском университете в Германии. Первые стихи Пастернака были опубликованы в 1913 г. (коллективный сборник группы «Лирика»), первая книга - «Близнец в тучах» - в конце того же года. В 1916 г. вышел сборник «Поверх барьеров». На конец 20-х - начало 30-х годов приходится короткий период официального советского признания творчества Пастернака. С 1946 по 1950 гг. Пастернак ежегодно выдвигался на соискание Нобелевской премии по литературе.

Уильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод Щепкиной-Куперник

Также достаточно популярный перевод, а для многих - единственный и любимый т.к. именно перевод Щепкиной-Куперник считается наиболее близким к тексту оригинала. Татьяна Львовна Щепкина-Куперник родилась в 1874 г.- русская и советская писательница, драматург, поэтесса и переводчица. атьяна Щепкина-Куперник, правнучка известного актера Михаила Щепкина. Писать начала в детстве - уже в 12 лет сочинила стихи в честь своего прадеда М. С. Щепкина. Татьяна Львовна сотрудничала в таких периодических изданиях, как «Артист», «Русские Ведомости», «Русская Мысль», «Северный Курьер», «Новое Время», пробуя себя в разных литературных жанрах. В 1892 г. на сцене московского Малого театра была поставлена ее пьеса «Летняя картинка». В 1940 г. Щепкиной-Куперник было присвоено звание Заслуженного деятеля искусств РСФСР. Всего она перевела на русский около 60 пьес, преимущественно эта работа приходится на период после революции 1917 г.

Уильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод А.Григорьева.

Аполлон Александрович Григорьев родился в1822г. в, Москве - русский поэт, литературный и театральный критик, переводчик, мемуарист, автор ряда популярных песен и романсов. окончил Московский университет первым кандидатом юридического факультета. С декабря 1842г. по август 1843г. заведовал библиотекой университета, с августа 1843 служил секретарём Совета университета. В университете завязались близкие отношения с А. А. Фетом, Я. П. Полонским, С. М. Соловьёвым. В 1846 году Григорьев издал отдельной книжкой свои стихотворения, встреченные критикой не более как снисходительно. Впоследствии Григорьев не много уже писал оригинальных стихов, но много переводил: из Шекспира («Сон в летнюю ночь», «Венецианского купца», «Ромео и Джульетту») из Байрона («Паризину», отрывки из «Чайльд Гарольда» и др.), Мольера, Делавиня.

Уильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод Д.Л.Михаловского.

Михаловский Дмитрий Лаврентьевич - поэт-переводчик, родился в Санкт-Петербурге в 1828 г. Окончил юридический факультет Санкт-Петербургского университета. Переводил Байрона ("Мазепа" и др.), Шекспира ("Юлий Цезарь" и др.), Лонгфелло ("Песнь о Гайавате").

Уильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод Екатерины Савич.

Уильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод Екатерины Савич.

Вильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод А.Радловой

Вильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод А.Радловой

Уильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод Осии Сороки.

Уильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод Осии Сороки.

Переносим фильм на бумагу. Текст фильма Ромео и Джульетта 1968г. Смесь переводов.

Переносим фильм на бумагу. Текст фильма Ромео и Джульетта 1968г. Смесь переводов.

Уильям Шекспир. Ромео и Джульетта. Перевод Бальмонта К. Д.

Константиин Дмитриевич Бальмонт родился в 1867г., деревня Гумнищи, Шуйский уезд, Владимирская губерния - поэт-символист, переводчик, эссеист, один из виднейших представителей русской поэзии Серебряного века. Опубликовал 35 поэтических сборников, 20 книг прозы, переводил с многих языков (У. Блейк, Э. По, П. Б. Шелли , О. Уайльд, Г. Гауптман, Ш. Бодлер, Г. Зудерман; испанские песни, словацкий, грузинский эпос, югославская, болгарская, литовская, мексиканская, японская поэзия). Автор автобиографической прозы, мемуаров, филологических трактатов, историко-литературных исследований и критических эссе. Умер в 1942г. Здесь приведен лишь отрывок из пьесы, все, что удалось найти.

Предварительный просмотр:

Муниципальное общеобразовательное учреждение «Общеобразовательная средняя школа им. М.К.Янгеля п.Березняки»

Урок английского языка

Тема: «Творчество В.Шекспира. «Ромео и Джульетта»

Класс: 9

Учитель: Коновалова Валентина Анатольевна

Цель урока: создание условий для развития самостоятельной, творчески мыслящей личности.

Задачи:

Образовательные:

  • Провести практику в речевой деятельности: монологической, диалогической речи, аудировании.
  • Уметь логически строить высказывание.
  • Провести практику в работе по группам.
  • Активизировать известную учащимся лексику по теме: "Известные люди", "биография Шекспира", «театр».

Воспитательные:

  • Воспитывать уважение, к истории Великобритании.
  • Развивать любовь к чтению.

Развивающие:

  • Развивать мышление, творческую фантазию, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности.
  • Развивать межпредметную связь (с литературой, историей) и познавательный интерес урока.

Используемые приёмы (ТРКМ): кластер, «бортовой журнал»

Оснащение: компьютер, проектор, презентация слайдов в Power Point, выставка книг В. Шекспира на английском и русском языках, аудиозаписи музыка к фильму Ф. Дзефирелли “Ромео и Джульетта”, музыка С. Прокофьева к одноименному балету

Приложения:

«билеты в театр», «программка», кроссворд, таблица для заполнения

Ход урока

1.Оргмомент . Приветствие учителя. Good morning. Today we are going to have an unusual lesson. To enter the classroom you have to make a dialogue At the booking Office and book a ticket.

(для «входа» в класс необходимо разыграть диалоги « В кассе»,купить билет и занять место согласно билетам. Купившим билеты вручается «программка»- действующие лица трагедии. На данном этапе проверяется усвоение лексики. Слайд презентации «Устройство зрительного зала- схема и вид зрительного зала»

  • What is on today?
  • Booking office –касса
  • Dress circle- бельэтаж
  • stalls - партер
  • balcony - балкон
  • box - ложа
  • book a seat - купить билет

2. Определение цели вместе сучащимися

What do you think about the theme of our lesson today?

3. Биография Шекспира-презентация

4. Знакомство с сюжетом. Демонстрируются слайды презентации по ходу сюжета-сцены из спектаклей и т.д..

Учащийся выразительно читает пролог к трагедии

Two households, both alike in dignity,
In fair Verona, where we lay our scene,
From ancient grudge break to new mutiny,
Where civil blood makes civil hands unclean.
From forth the fatal loins of these two foes
A pair of star-cross"d lovers take their life;
Whose misadventur"d piteous overthrows
Doth with their death bury their parents" strife.

Две равно уважаемых семьи
В Вероне, где встречают нас событья,
Ведут междоусобные бои
И не хотят унять кровопролитья.
Друг друга любят дети главарей,
Но им судьба подстраивает козни.
И гибель их у гробовых дверей
Кладет конец непримиримой розни

In the town of Verona , in Italy, there were two rich families, the Capulets and the Montagues. There was an old quarrel between these two families and when a Capulet met a Montague, they always fought. There was a daughter Juliet, in the Capulet family, who was fourteen years old at the time of the story, a nd a son, Romeo, in the Montague family, who was sixteen.

One day Romeo, a young Montague, went to the ball in the house of Capulet wearing a mask, but he was recognized. He fell in love with Juliet, Capulet"s daughter at first sight.
After the party, Romeo went to hide under Juliet"s window. Juliet came out onto her balcony. She, like Romeo, had fallen in love with her father"s greatest enemy.

Сцена « у балкона Джульетты»- музыка Нино Рота к фильму Ф. Дзефирелли

Дети исполняют отрывок «What is a youth?»

What is a youth?
Impetuous fire.
What is a maid?
Ice and desire.
The world wags on

A rose will bloom,
it then will fade
So does a youth.
So does the fairest maid.

Монолог Джульетты

Д ж у л ь е т т а. ‘Tis but your name that is my enemy;

What’s Montague? It is nor hand, nor foot,

Nor arm, nor face, nor any other part

Belonging to a man. Oh, be some other name!

What’s in a name? That which we call a rose

By any other name would smell so sweet.

So Romeo would he not Romeo called,

And for that name, which is no part of you.

Take all myself.

Romeo heard her talking to herself about her love for him, and he came out of the bushes. He stood under the balcony and asked her to marry him. Juliet was afraid and begged him to leave, but first she agreed to marry Romeo the next day
Romeo and Juliet were married secretly by a priest called Friar Laurence. . Friar Lawrence was a friend of the Caplets’ and of the Montague’s. He thought that a marriage between Romeo and Juliet could end the old quarrel, so he decided to marry them.

Тибальт- танец рыцарей из балета С. Прокофьева

Juliet"s cousin Tybalt wanted to fight Romeo. Romeo refused because he had just married Juliet. Later, however, Tybalt killed Romeo"s best friend so Romeo fought and killed Tybalt.

Romeo had to leave Verona and go to some other town.

Some days passed and Juliet’s father called his daughter to him and told her that she must marry a young man whose name was Paris . Juliet didn’t know what to do. Then Juliet went to Friar Lawrence for help. He gave her some medicine to put her to sleep for forty-two hours”, The mother thought that Juliet was dead. The parents put Juliet into the family tomb .

Romeo bought some poison and came back to Verona. He went to the tomb of the Capulets where Juliet lay and found Paris there. Romeo killed the young man and drank the poison. At this moment Juliet woke up and saw Romeo. She saw the poison and understood that Romeo was dead. She kissed her husband on his lips. Juliet took Romeo’s dagger that was on the floor and killed herself.

When they realized what had happened the fathers were very sad and ashamed. As a result of the tragedy the two families became friends forever.

5. Обсуждение сюжета . What do you think about the tragedy?

What are your feelings and emotions?

Why do critics call this sad and tragic story optimistic- проблемный вопрос.

6.Работа с цитатами и выражениями из произведений Шекспира .

  1. The beginning of the end. - Начало конца.
  2. The whirling of time. - Превратности судьбы.
  3. There"s the rub. - Вот в чем загвоздка.
  4. All is well that ends well. - Все хорошо, что хорошо кончается.
  5. Life is not all cakes and ale. - Жизнь прожить - не поле перейти.
  6. Brevity is the soul of wit. - Краткость - сестра таланта.
  7. Much ado about nothing. - Много шума из ничего.
  8. Sweets to the sweet. - Прекрасное - прекрасной.
  9. To win golden opinions. - Заслужить благоприятное мнение.

7. Групповая работа с текстом учебника


Romeo and Juliet

Лорд Монтекки

Леди Монтекки

Лорд Капулетти

Леди Капулетти

Принцесса Лаура

Ромео

Джульетта

Кормилица (Матильда)

Меркуцио

Бенволио

Лоренцо

Тибальд

Принц

Пажи. Two households both alike in dignity in fair Verona where we lay our scene from ancient days behave like enemies and civil blood makes civil hands unclean. (Кланяясь зрителям и друг другу.)

Lady Montague

Lady Capulet

Lord Montague

Lord Capulet

Romeo, son to Montague

Juliet, daughter to Capulet

Mercutio, kinsman to Prince and friend to Romeo

Tybald, nephew to Lady Capulet

Benvolio, a friend to Romeo

Mathilda, nurse to Juliet

Пажи наступают друг на друга, выкрикивая имена. За ними наступают члены кланов.

Стук посоха.

Все (хором). Prince of Verona!

Принц. My lords, forget your quarrels for today Lord Capulet marks holiday inviting each of us to be his guest so be polite, that’s my request.

Сцена «Бал»

Lord Capulet (с женой, кланяясь принцу).You’re welcome, gentlemen.

Lady Capulet. Feel at home today. Let’s start the party.

Леди Капулетти берет Принца под руку, все уходят со сцены, остается Паж, играющий на флейте, внизу танцуют пары.

Princess Laura. The melody is so sweet.

I can’t help crying at the sound.

To make my happiness complete.

Will you invite Mathilda down?

Lord Capulet. Mathild, come here, sing for us,

For Princess Laura special class.

Звучит песня «What is the youth».

В конце песни появляется Ромео с друзьями. Меркуцио изображает Матильду. Друзья уходят. Ромео остается на сцене. С другой стороны появляется Джульетта.

Сцена «Знакомство»

Romeo . If I profane with my unworthiest hand

This holy shrine, the gentle sin is this:

My lips, two blushing pilgrims, ready stand

To smooth that rough touch with a gentle kiss.

Juliet . Good pilgrim, you do wrong your hand too much

Which mannerly devotion shows in this;

For saints have hands that pilgrim’s hands do touch,

And palm to palm is holy palmers’s kiss.

Romeo. Have no saints lips, and holy palmers too?

Juliet . Oh, pilgrim, lips that they must use in prayer.

Romeo. O! Then, dear saint, let lips do what hands do;

They pray, grant you, lest faith turn to despair

Juliet. Saints do not move, though grant for prayers’ sake.

Romeo. Then move not, while my prayer’s effect I take.

Thus from my lips, by yours, my sin is purg’d.

Juliet. Then have my lips the sin that they have took.

Romeo. Sin from my lips? O, trespass sweetly urg’d!

Give my sin again.

Juliet. You kissing by the book.

Mathilda. Madam, your mother craves a word with you.

Romeo. WHAT is her mother?

Mathilda. Marry, bachelor,

Her mother is the lady of the house

And a good lady, and a wise and virtuluous.

Romeo. Is she a Capulet?

Oh dear account! My life is my great foe’s debt.

Сцена «Друзья Ромео»

Mercutio . Have you seen that Romeo?

Benvolio . I have. In love and out of his mind. He’s dreaming all the time.

Mercutio. Oh, DREAMS! I’ve seen a dream like this.

Benvolio. Well, WHAT was yours’?

Mercutio . That dreamers often lie.

This is the hag, when maids lie on their backs,

That presses them and learns them first to bear.

Making them women of good carriage:

This is she.

Benvolio . Peace, peace, Mercutio, peace!

You talk of nothing.

Mercutio. True, I talk of dreams,

Which are the children of an idle brain,

Begot of nothing but vain fantasy.

Come shall we go?

Benvolio . Go then, for it’s in vain to seek him here that means not to be found.

Сцена «Балкон»

Джульетта на балконе, Ромео внизу, не видя ее.

Juliet. O Romeo, Romeo! Why are you Romeo?

Deny your father and refuse your name.

Oh, if you will not, be but sworn my love

And I’ll no longer be a Capulet!

Romeo. Shall I hear more, or shall I speak at this?

Juliet. “ Tis but your name that is my enemy;

What’s Montague? It’s nor hand, nor foot,

No arm, nor face, nor any other part

Belonging to a man. Oh, be some other name!

Romeo. I take you at your word.

Call me but love, and I’ll be new baptized;

And since then I never will be Romeo.

Juliet. Do you love me? I know you’ll say yes and I will take your word.

Romeo. Lady, by yonder blessed moon I swear…

Juliet. O! Swear not by the moon, the inconstant moon

That monthly changes in her circled orb.

Lest that your love.

Romeo. What shall I swear by?

Juliet. Don’t swear at all.

Good night, good night, my Romeo!

Mathilda. (Кормилица кричит за сценой) Juliet!

Juliet. I hear some noise within. Dear love, good-bye!

Romeo. My dear!

Juliet. At what o’clock tomorrow shall I send to you?

Romeo. At the hour of nine.

Juliet. I will not fail: Tis 20 years till then. Good night!

Сцена «Ромео и Лоренцо»

Лоренцо входит в зал.

Lorenzo. Within the infant rind of this week flower

POISON has residence and medicine power

For this, being smelt, with that part cheers each part;

Being tasted, slays all senses with the heart.

Romeo. Good morning, father!

Lorenzo. What early tongue so sweet saluted me?

Oh, that’s our Romeo.

Romeo. O, father, my heart’s dear love is set

On the fair daughter of rich Capulet,

As mine on hers, so hers is set on mine.

And this I pray that you consent to marry us today.

Lorenzo. O, come young Romeo, come, go with me

In one respect I’ll your assistant be.

For this alliance may so happy prove

To turn your households’ rancor to pure love.

Сцена «Ромео-друзья-кормилица»

Музыкальная тема «Friends will be friends»

Romeo. Where are you, friends? I have a news for you

But good or bad I really do not know.

Thus friends are friends to share joys and sorrow.

Benvolio. We’re coming just to say “Good morrow”

Звучит фонограмма (песня “Friends”)

Mercutio. Hi, lover-boy! I see his pale face, these eyes observed with love.

Poor Romeo, he is already dead.

Benvolio. You shouldn’t laugh at this. Mind the letter. (вытаскивает письмо)

Romeo. Which letter do you mean?

Benvolio. Tybalt, the kinsman of old Capulet,

Has sent a letter to your father’s house.

Mercutio. A challenge, on my life .

Benvolio. Why, what’s is Tybald?

Mercutio. More than prince of cats. The very butcher, a duelist, a gentleman and the immortal passado! Look, Romeo, you’re dead.

Romeo. I won’t take his challenge.

Benvolio. Why?

Romeo. Because, because… (видит кормилицу). Oh, my… What’s this? I can’t believe my eyes!

Mathilda. Give me my fan, you, Dave.

Good morning, gentlemen.

Mercutio. Yeah, good, you, gentlewoman.

Mathilda. Out upon you! What a man you are? I hope not Romeo!

Mercutio. Oh, no, thanks God. That’s him.

Mathilda. If you be he, sir, I desire some confidence with you. (уводит Ромео)

Benvolio. She will invite him to some supper.

Mercutio. What a couple! I envy him. And you?

Benvolio Me too.

Сцена «Венчание»

Джульетта у качелей-алтаря, кормилица приводит Ромео, он бросается к Джульетте. Лоренцо встает между ними и берет их за руки.

Lorenzo. Come, come with me and we will make short work.

For, by your leaves, you shall not to stay alone

Till holy church incorporate two in one.

Ромео и Джульетта встают на колени. Лоренцо начинает службу. Кормилица утирает слезы.

Сцена «Меркуцио-Тибальд»

Из дверей появляется Тибальд с друзьями, звучит песня «We are the champions».

Romeo. Don’t stop him!

Tybald (к друзьям) Follow me close, for I will speak to them.

Tybald’s friend. To speak to those will lead to fighting then.

Tybald (к врагам). Gentlemen, hello, one word with one of you.

Mercutio. And but one word with one of us?

Tybald (к Меркуцио). Well, peace will be with you, sir. (к Ромео). Here comes my man.

Mercutio. It’s not your man. It’s friend of mine. Take out your sword, here comes my time. (Теснит к дверям.)

Tybald. It’s not the place to have our talk. Come on, my lord, for your last walk.

Romeo. My good Mercutio, put your weapon down. For prince forbade the fight around. And you , my Tybald, you forget your hate. For soon there’ll be the news, just only wait.

Mercutio (передразнивая ). Only wait? (к Тибальду) Tybald, rat-catcher, will you walk?

Tybald. With pleasure, let’s continue talk. (уходят)

Romeo. Oh, my! I feel the death is here. My fault, the both are so dear to me, but I was late to stop this fight. Oh, God, let me just not to be right.

Benvolio. O, Romeo, Romeo, brave Mercutio’s hurt.

Romeo. Oh, no, let be not him, not.

Mercutio. (появляясь из дверей) I’m hurt. A plague o’both your houses! I’m sped. Is he gone and has nothing?

Romeo. What? Are you hurt?

Mercutio. Yeah, yeah, a scratch, a scratch, marry is enough. They have made worms’ meat of me. You are alive and I’m dead – that can’t be right.

Benvolio. O, Romeo, Romeo, brave Mercutio’s dead!

Сцена «Тибальд Ромео»

Romeo. (в центре зала). It’s a black day, but it’s not the end of awful chain.

Benvolio. Took! Tybalt’s here again.

Входит Тибальд. Звучит песня “We are the champions”.

Romeo. O, I’m a fortune’s fool! He’s here alive in triumph and Mercutio slain! But meat for worms yourself and die in pain! (С криком подбегает к Тибальду и закалывает его.)

Сцена «Джульетта-Отец»

Отец сидит в кресле на сцене, Джульетта сидит рядом в слезах.

Lord Capulet. Things have turned to be unluckily I know

You loved your kinsman Tybald dearly so,

Well, so did I, but we were born to die.

It’s very late, we can’t decide tonight.

But promised I your hand to Paris

Tomorrow’s wedding.

Mother cares for dress, and food and guests and flowers.

You must be ready in some hours.

Juliet. But father…

Lord Capulet. Not a word I say.

I gave my promise. Go away!

Занавес открывается, Джульетта спускается вниз.

Сцена «Лоренцо-Джульетта»

Lorenzo. Oh, Juliet! I already know your grief.

But if you trust me, dear, please, believe;



Поделиться: